Uutislistaukseen

Vuosisatojen virrat – kirkko 250 vuotta juhlakonsertti Virtain kirkossa 14.7.2024

KVS-2024-some9.jpg

Virtain seurakunta ja KesäVirratSoi-tapahtuma tarjoavat juhlayleisölle kirkon 250-vuotisjuhlakonsertin musiikkijuhlan uljaaksi päätökseksi.

W.A. Mozart sävelsi iki-ihanan Sinfonia concertanten vuonna 1779, jolloin Virtain kirkko oli seissyt viisi vuotta kirkonkylän maamerkkinä. Rakennuslupa oli saatu Ruotsin kuninkaalta Kustaa III:lta virkakauden ensimmäisinä toimeksiantoina. Siksi soitamme konsertissa myös kuninkaallista musiikkia.

Konsertissa kuultavan Gabriel Faurén Requiemin poikkeuksellisen levollinen, ristiriidaton ja voimaannuttava sanoma on puolestaan puhutellut kuulijoitaan jo 136 vuoden ajan.

Virtain kaunis ja hyvin hoidettu kirkko on palvellut virtolaisia vuosisatojen ajan ja on juhlakonserttinsa ansainnut.

Virtain seurakunta tarjoaa liput konserttiin. Liput tulevat saataville seurakunnan toimistoon kevään aikana. Tarkemmat tiedot lippujen noutamisesta ja varaamisesta julkaistaan kesän alussa. Tarkkailkaa seurakunnan tiedotusta.

2024-04-10 13:49:00.0