Taloudellinen avustaminen

Taloudellinen avustaminen Virtain seurakunnassa on kertaluonteista ja sen tarkoituksena on auttaa vaikeimman vaiheen ylitse. Sen saamisen edellytyksenä on, että avunhakija on aikaisemmin hyödyntänyt ne yhteiskunnan tarjoamat tuet ja avun, joihin hakija on tilanteensa vuoksi oikeutettu. Seurakunnan myöntämä taloudellinen avustus on viimesijainen avustusmuoto.

Taloudellisen avustamisen suhteen noudatetaan ajanvarauskäytäntöä. Varaa aika soittamalla tai tekstiviestillä numerosta 0442751630. Jokaiselle avunhakijalle tehdään talousselvitys hakijan suostumuksella.

Tapaamista varten tarvitaan varatun ajan lisäksi Kelan toimeentulotukipäätös sekä mahdollisesti tiliote näytettäväksi.

Diakoniatyön taloudelliseen avustamiseen kuuluu ohjaus, neuvonta ja avuntarvitsijan elämäntilanteen äärelle pysähtyminen yhdessä avunhakijan kanssa.
Seurakunnan tarjoama taloudellinen avustus on konkreettista ruoka-apua. Avustusta myönnetään ruokakassien muodossa.
Äkillisessä kriisitilanteessa on mahdollista tarkastella avustusmahdollisuuksiamme laajemmin.

Taloudellinen avustaminen