PÄIVÄKERHO

Päiväkerho on leikkimistä ja yhdessä asioista iloitsemista

Päiväkerhotoiminta kuuluu osaksi seurakunnan kristillistä varhaiskasvatustyötä. Kerhot ovat ilmaista seurakunnan tarjoamaa toimintaa. Päiväkerhot kokoavat yhteen 2-5-vuotiaita seurakuntamme lapsia. Päiväkerhotyön kautta seurakunta antaa tukea kotien kristilliseen kasvatukseen. Vapaita kerhopaikkoja voi kysyä kesken toimintakauden.

Yleistä päiväkerhoista

Päiväkerhoja järjestetään 2-5-vuotiaille ja kerhoryhmät kokoontuvat 2 kertaa viikossa, maanantaisin ja torstaisin.

Päiväkerhoryhmät kokoontuvat seuraavasti:

Ma-to aamuryhmä klo 8.30-11.00

• Iltapäivän kerhoryhmissä on vielä tilaa! Kysy vapaita kerhopaikkoja harri.leppamaki@evl.fi tai nro 0447225452.

Mitä päiväkerho on….

• Evankeliumiin tutustumista
  • Liikkumista
  • Musisointia
  • Satu- ja tarinahetkiä
  • Ohjattua ja vapaata leikkiä
  • Käsitöiden tekemistä
  • Retkeilyä
  • Eväiden syöntiä
  • Yhdessä tekemistä

Päiväkerhon tavoitteena on edistää lapsen kokonaisvaltaista kasvua ja kehitystä sekä huomioida jokainen lapsi tärkeänä yksilönä. Päiväkerhossa tutustutaan erilaisten menetelmien, kuten leikin ja nukketeatterin avulla kristillisen uskon toteutumiseen arjessa ja juhlassa. Tavoitteena on antaa lapselle turvallinen kokemus ryhmään kuulumisesta ja aikuisen läsnäolosta sekä turvallisuudesta. Kerhossa opetellaan monenlaisia tärkeitä asioita, kuten toisten huomioon ottamista ja ryhmässä toimimista. Tärkeä osa kerhopäivää on eväiden syönti, jotka on laitettu kotoa mukaan. Kerhoreppuun eväiden lisäksi kannatta pakata sisätossut tai jarrusukat sekä ulkoiluun sopivat vaatteet.