YV-Gaala Virtain kirkossa 4.5.2018

Kevään yhteisvastuukeräys huipentuu 4.5.2018, kun Paimenpojat ystävineen järjestävät nähtävää ja kuultavaa Virtain kirkossa.

Luvassa on monipuolista ohjelmaa kokoillan gaalan hengessä. Pääosassa, yhteisvastuun lisäksi, on musiikki. Sitä tarjoillaan laidasta laitaan. Illan aikana kuullaan esityksiä uruista haitarin kautta sähkökitaraan ja vielä pitkän matkaa takaisinkin.

Ison osan illasta vie Paimenpoikien ensimmäinen "suurehko & mahtavahko" kirkkokonsertti Hitit & Hutit. Tuttuun ja vaatimattomaan tapaan kyseinen orkesteri on jo aloittanut taitonsa vähättelyn, sekä muistanut mainita useasti, kuinka työ vie turhan paljon aikaa harjoittelulta. Gaala-organisaatio epäilee vahvasti tätä ja uskoo vahvasti Paimenpoikien ottavan jälleen kerran yleisönsä kirkon raikuessa suosionosoituksia.

Muista illan esiintyjistä mainitaan ennakkoon myös kuulut Keiturinpuiston soittoniekat eli Pegorion. Bändi kokonaisuutena ei valitettavasti pääse paikalle, mutta hoitaa homman kotiin duonakin.

Musiikin ohella ilta tarjoaa muutakin gaala-henkistä ohjelmaa. Välillä asiaa ja välillä asian vierestä. Vähän kerrotaan yhteisvastuukeräyksestä ja nälästä maailmalla ettei totuus pääsisi unohtumaan. Sitten taas arvotaan jotain mukavaa ja vähän hassutellaan. Illan juonnosta vastaavat Sirpa ja Anssi. Väliajalla kirkon parkkipaikalla palvelee puffetti, joten kahvirahaa kannattaa varata mukaan.

Gaalalippuja myydään ennakkoon Kipassa ja kirkkoherranvirastossa hintaan 10€. Alle 18-vuotiaat ilmaiseksi. Ilmaslippuja voi myös noutaa diakoniatoimistosta oman tarpeen mukaan. Gaalapäivänä kirkon ovet avataan ja lipunmyynti alkaa klo 18. Ohjelma starttaa klo 19.00.

Lämpimästi tervetuloa!

Keräyspäällikön tervehdys

Tiedän miltä maistuvat perhosentoukat hiekkaisen maissipuuron kanssa. Tiedän myös, kuinka suurella ilolla voidaan odottaa lentomuurahaisia ennen sadetta, koska on kova nälkä. Olen nähnyt, miten uskomattoman paljon jopa 50€:n apu voi saada koko kylässä aikaiseksi. Meistä jokainen voi tehdä tästä maailmasta parempaa, jos vain haluamme. Meille kylläisyyden tunne on valintakysymys. Suurelle osalle maailman ihmisistä nälkä on osa köyhyyttä.

Julistamme ilosanomaa Jeesuksesta, mutta työmme on turhaa ja ulkokultaista, jos emme myös osoita sanomaamme teoin. Yhteisvastuu on rakkaudentekojen ja arkienkeleiden liike!

Sirpa Ahola

diakoniatyöntekijä (2017-2018)

Nälkä ei ole tekosyy

Vuoden 2018 Yhteisvastuun teemana on nälkä ja sen torjunta. Joukko paikallisia yrityksiä on myös lähtenyt torjumaan nälkää yhteisvastuun riveissä ja mahdollistamaan Gaalan järjestämistä:

Virtain Ruokapaja

Ravintola Mikontalo

Pub&Grilli 66

Teboil Virrat

S-Market Virrat

K-Market Supermarket Virrat

Purran Kukka & Kultalähde

Ylirodari

RiLeRent

Cafe Mila

Kitusen Kievari

Vilenin Leipomo

Suuret kiitokset heille!

Paimenpoikia vuosien varrelta

.

Bändien kaksintaistelu 2017

Reilu vuosi sitten Yhteisvastuuta tuettiin ääriään myöten täytetyllä Kisapirtillä. Seurakunnan ja Virtain opettajien joukkueet kohtasivat Bändien kaksintaistelussa. Seurakunnan edustajat voittivat suvivirren mitalla.