kerhoarkea

SEURAKUNTA MUKANA LAPSIPERHEIDEN ARJESSA

Jokainen lapsi on arvokas!

Evankeliumin mukaan elämä on Jumalan antama lahja. Tämän lahjan vaaliminen on meidän kaikkien tehtävä. Lapsi elää omaa elämäänsä ja uskoaan hänelle ominaisella ja yksilöllisellä tavalla, kuten liikkuen, leikkien, tutkien ja iloiten.

Työmme lähtökohtana on toimia läheisessä kasvatusyhteistyössä lapselle tärkeiden aikuisten kanssa.

Toimintamme peruspilareina toimivat kristilliset arvot: avoimuus, turvallisuus, toisen kunnioittaminen, rehellisyys ja luovuus.

Lapset ovat tervetulleita

Päiväkerhoon

Perhekerhoon yhdessä vanhemman tai muun aikuisen kanssa

Lasten tapahtumiin

Ensi syksynä jälleen alkaa uusi kerhovuosi. Seurakunnan tarjoamaan päiväkerhotoimintaan ovat tervetulleita 2-5 vuotiaat lapset. Ilmoittautua voi laittamalla sähköpostia harri.leppamaki@evl.fi  kautta tai ottaa yhteyttä nro 0447225452

PÄIVÄKERHOT maanantaisin ja torstaisin, 8.30-11.00.

Päiväkerhon tehtävänä on yhdessä vanhempien kanssa tukea lapsen kokonaisvaltaista kehitystä ja lapsen kristillistä kasvatusta. Toisen huomioon ottaminen ja erilaisuuden hyväksyminen ovat myös kerhotoiminnan ydintä. Päiväkerho tarjoaa mahdollisuuden vuorovaikutuksen opetteluun. Kerhot ovat ilmaista seurakunnan tarjoamaa toimintaa. Kerhoon kuuluu hartaushetki, laulua, ohjattua ja vapaata leikkiä, askartelua, satuja ja tarinoita, liikuntaa ja musiikkia.

PERHEKERHO kokoontuu joka toinen tiistai parillisina viikkoina klo 9.30-11.00 seurakuntatalon alakerran kerhohuoneessa.

Perhekerho on avoin kerho kaikille vanhemmille, isovanhemmille ja lasta kotona hoitaville aikuisille sekä pienille lapsille. Kerhon ohjelmaan sisältyy yhdessäoloa, leikkiä ja hiljentymishetki. Kerhon tarkoituksena on tarjota vanhemmille vertaistukea kasvatukseen ja aikaa yhdessäoloon Jumalan kasvojen edessä. Lapset saavat tutustua toisiin saman ikäisiin ja saavat turvallisen kokemuksen ryhmässä toimimisesta. Kerho päättyy yhteiseen lounaaseen. Lounas on maksuton.

Jeesuksen luo tuotiin lapsia, jotta hän koskisi heihin. Opetuslapset moittivat tuojia, mutta sen huomatessaan Jeesus närkästyi ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta. Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse." Hän otti lapset syliinsä, pani kätensä heidän päälleen ja siunasi heitä. (Mark. 10: 13-16)
pelailua